Przejdź do treści
Przejdź do stopki

Gmina Podegrodzie realizuje projekt pn. Let's go! Dwujęzyczne przedszkolaki w Gminie Podegrodzie, nr projektu FEMP.06.09-IP.01-1458/24

OGŁOSZENIA I KOMUNIKATY

Treść

Projekt realizowany w ramach programu Fundusze Europejskie dla Małopolski 2021-2027. Priorytet 6 Fundusze europejskie dla rynku pracy, edukacji i włączenia społecznego, Działanie 6.9 Wsparcie wychowania przedszkolnego, typ projektu: C. dwujęzyczny maluch współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego Plus.

 

Okres realizacji projektu: 01.06.2025 r. - 30.06.2029 r.

Celem projektu jest wzrost umiejętności 601 dzieci (dz: 298, ch:303) w wieku przedszkolnym z terenu Gminy Podegrodzie w zakresie praktycznego posługiwania się językiem angielskim poprzez wprowadzenie nauczania dwujęzycznego w zakresie języka oraz podniesienie kompetencji wśród 30 nauczycielek wychowania przedszkolnego w obszarze metod nauczania dwujęzyczności w okresie od 2025 do 2029 r.

Projektem zostało objętych 12 placówek: Gminne Przedszkole w Brzeznej, Gminne Przedszkole w Podegrodziu, oddziały przedszkolne w Brzeznej, Brzeznej – Litaczu, Długołęce – Świerkli, Gostwicy, Mokrej Wsi, Olszance, Olszanie, Podegrodziu, Rogach i Stadłach.

 

Projekt obejmuje zadania:

Zadanie 1 - Szkolenia dla kadry placówek wdrażających program dwujęzyczności

Zadanie 2 – Wdrożenie nauczania dwujęzycznego w Gminie Podegrodzie

 

Kryterium preferencji dla każdego typu zajęć:

 

W procesie rekrutacji dla dzieci nie będą stosowane żadne preferencje ani dodatkowe punkty, które mogłyby wpływać na decyzję o przyjęciu do projektu. Każde dziecko, które uczęszcza do przedszkola objętego projektem w Gminie Podegrodzie, a także spełnia inne wymogi formalne, ma równą szansę na udział w projekcie.

Nauczyciele/ nauczycielki kwalifikujący się do udziału w projekcie mogą uzyskać dodatkowe punkty preferencyjne według następujących kryteriów:

  • wychowawcy poszczególnych grup w szkołach/przedszkolach - 5 punktów,

b) braki w posiadanych kompetencjach /kwalifikacjach do prowadzenia zajęć języka angielskiego w placówce (weryfikacja na podstawie opinii Dyrektora szkoły na podst. teczki osobowej danego nauczyciela)- 5 punktów.

Kandydat może uzyskać maksymalnie 10 punktów preferencyjnych.

 

Zajęcia dla dzieci będą realizowane o tematyce:

  1. Zajęcia plastyczno - manualne, które mają na celu zastosowanie słownictwa i zwrotów w języku angielskim, który nie tylko rozwija zdolności manualne, ale także umożliwia uczniom przyswajanie nowych słówek i wyrażeń w kontekście działań twórczych. Czas trwania zajęć: 2h w tygodniu.
  2. Zajęcia z elementami empatii i tolerancji, które mają na celu wprowadzenie dzieci w świat uczuć empatii i tolerancji z zastosowaniem słownictwa i zwrotów w języku angielskim, które pozwolą na rozwijanie u dzieci swoich umiejętności społecznych, emocjonalnych i komunikacyjnych. Czas trwania zajęć: 2h w m-c.
  3. Zajęcia z elementami preorientacji zawodowej i ekonomicznej, które mają na celu wprowadzenie dzieci do świata zawodów i podstaw ekonomii z zastosowaniem słownictwa i zwrotów w języku angielskim, które pomogą młodym ludziom w zrozumieniu, jakie możliwości zawodowe oferuje rynek pracy, jakie są wymagania różnych zawodów oraz jak zarządzać swoimi finansami osobistymi. Czas trwania zajęć: 1h w m-c.
  4. Zajęcia z elementami umuzycznienia i uczulenia na dźwięk, które mają na celu wprowadzenie dzieci do świata dźwięków z zastosowaniem słownictwa i zwrotów w języku angielskim, które przyczynią się do rozwijania zdolności słuchowych oraz umiejętności muzycznych dzieci. Czas trwania zajęć: 2h w tyg.
  5. Zajęcia z rozwoju motoryki powiązanej z nazewnictwem czynności i przedmiotów, które mają na celu wspieranie rozwoju fizycznego dzieci w kontekście ich zdolności motorycznych, a także rozwijanie słownictwa związane z różnymi czynnościami, przedmiotami i ruchami. Czas trwania zajęć: codziennie w zależności od potrzeb, ale nie mniej niż 1 h/tydz.- 1h w tyg.

 

Zakładane jest osiągnięcie wskaźników:

- Liczba dzieci objętych dodatkowymi zajęciami w edukacji przedszkolnej – 601 (298 K)

- Liczba przedstawicieli kadry szkół i placówek systemu oświaty objętych wsparciem – 30 (30 K)

- Liczba dzieci o specjalnych potrzebach rozwojowych i edukacyjnych, objętych wsparciem – 27 (14 K)

- Liczba szkół i placówek systemu oświaty objętych wsparciem - 12

 

Wartość całkowita projektu: 2 692 196,00 PLN

Przyznane dofinansowanie:  2 422 156,00 PLN

Dofinansowanie z UE:  2 287 591,78 PLN

#FunduszeUE

#FunduszeEuropejskie

 

2172661