Przejdź do treści
Przejdź do stopki

CENTRALNA EWIDENCJA EMISYJNOŚCI BUDYNKÓW – nowy obowiązek zgłaszania źródeł ogrzewania nieruchomości

AKTUALNOŚCI

Treść

Od 1 lipca 2021 roku, każdy właściciel, współwłaściciel lub zarządca budynku jest zobowiązany złożyć deklarację do Centralnej Ewidencji Emisyjności Budynków. Dla budynków, które już istnieją obowiązek złożenia deklaracji wynosi 12 miesięcy. Dla nowo powstałych budynków termin złożenia deklaracji wynosi 14 dni.

Deklaracja będzie zawierać takie informację jak:

•  imię i nazwisko albo nazwę właściciela lub zarządcy budynku lub lokalu oraz adres miejsca zamieszkania lub siedziby;

•  adres nieruchomości w obrębie której eksploatowane jest źródło ciepła lub źródło spalania paliw;

•  informacje o liczbie i rodzaju eksploatowanych w obrębie nieruchomości źródeł ciepła lub źródeł spalania paliw oraz o ich przeznaczeniu i wykorzystywanych w nich paliwach;

•   numer telefonu właściciela lub zarządcy (opcjonalnie);

•   adres e-mail (opcjonalnie).

Deklarację można złożyć w dwojaki sposób:

1. W formie elektronicznej, czyli przez Internet – jest to najszybszy oraz najwygodniejszy sposób.

2. W formie papierowej – wypełniona deklarację można wysłać listem lub dostarczyć osobiście do właściwego Urzędu Gminy ze względu na lokalizację budynku w którym znajduje się zgłaszane źródło ciepła lub źródeł spalania paliw.

Więcej informacji  są pod adresem:

http://www.gunb.gov.pl/strona/centralna-ewidencja-emisyjnosci-budynkow-faq

Za brak złożenia deklaracji w ustawowym terminie będzie grozić grzywna, która jest wymierzana na zasadach ogólnych kodeksu wykroczeń. 

Deklaracja w wersji papierowej będzie udostępniania po 1 lipca 2021r. przez Urząd Gminy w Podegrodziu.

 

 

Załącznik:
CEEB-dla-wlaścicieli-i-zarządców

1744182